Obținere cod TVA Intracomunitar

Dacă ești o firmă neplătitoare de TVA, dar îți dorești să realizezi tranzacții cu alte firme din Uniunea Europeană, atunci trebuie să obții un cod de TVA.

Obținere cod TVA Intracomunitar

Dacă ești o firmă neplătitoare de TVA, dar îți dorești să realizezi tranzacții cu alte firme din Uniunea Europeană, atunci trebuie să obții un cod de TVA.

Cum te ajutăm?

Nu devii plătitor de TVA! Nu deduci TVA! Nu vei înscrie acest cod pe facturile interne!

Codul de TVA Intracomunitar se utilizează doar în relația cu alte firme din spațiul comunitar!

Îți completăm cererea ce trebuie depusă la ANAF și ți-o trimitem în aceeași zi pe email. Simplu rapid și 100% online! Tu va trebui să mergi să o depui la ANAF în orașul în care firma își are sediul, împreună cu certificatul de înregistrare al firmei și o copie după buletinul administratorului.

Dacă nu poți sau nu vrei să mergi tu la sediul ANAF, ne poți împuternici pe noi prin intermediul unui notar să facem acest lucru pentru tine!

După ce firma ta obține codul de TVA intracomunitar poți începe tranzacțiile cu firmele din celelalte țări UE, însă nu uita ca până pe data de 25 a lunii următoare să depui declarația 390 și declarația 301, dacă este cazul!

Cost completare cerere ANAF: 50 lei

Cost completare + depunere cerere ANAF + preluare certficat de la ANAF: 150 lei

Situațiile ce necesită obținerea acestui cod sunt:

1. Prestarea de servicii intracomunitare. În acest caz, clientul tău va trebui să îți comunice un cod de TVA valabil (orice cod trebuie verificat pe VIES), iar tu vei întocmi factura fără TVA. Clientul va plăti TVA în țara sa de rezidență fiscală. Până pe data de 25 a lunii următoare achiziției va trebui să depui declarația 390.

2. Achiziționarea de servicii intracomunitare. Pentru această operațiune, furnizorul tău din UE va trebui să îți emită o factură de prestări servicii fără TVA, urmând ca ulterior tu să achiți TVA-ul în Romania, la 19% din valoarea facturii. Până pe data de 25 a lunii următoare achiziției va trebui să depui declarațiile 301 și 390.

3. Achiziționarea de bunuri din UE a căror valoare cumulată într-un an depășește 10.000 euro (!!!cursul de referință este 1 euro = 3,4 lei, deci 10.000 euro înseamnă de fapt 34.000 lei). În această situație furnizorul îți va emite o factură fără TVA, dar tu vei fi obligat să plătești TVA in România – 19% din valoarea facturii. Până pe data de 25 a lunii următoare achiziției va trebui să depui declarațiile 301 și 390.

4. Dacă achiziția ta de bunuri din spațiul European nu depășește pragul de 34.000 lei în decursul unui an, dar consideri că este mai avantajos să ai un cod de TVA intracomunitar, de exemplu când tranzacțiile tale sunt realizate cu o țară a cărei cotă de TVA este superioară celei din România, poți opta pentru obținerea acestuia. Astfel, vei plăti TVA 19% în România. Până pe data de 25 a lunii următoare achiziției va trebui să depui declarațiile 301 și 390.

5. La achiziția intracomunitară de bunuri taxabile, pentru care nu există plafon de scutire (ex: produse supuse accizelor; autoturisme noi; etc.)

6. La achiziția intracomunitară de bunuri taxabile de către cei care aplică regimul special de TVA al agricultorilor.

Completează formularul
alăturat și te vom contacta noi

Pentru mai multe detalii te rugăm să completezi formularul alăturat și noi vom lua legătura cu tine în cel mai scurt timp posibil.

Calitate în contabilitate!

Completați datele dvs. mai jos și vă vom contacta în cel mai scurt timp.